Žymos

, , , , , ,

„Jei mano sūnus kasdien nelankytų būrelių, tikriausiai visą dieną žaistų kompiuterinius žaidimus ir valgytų nesveiką maistą.“ „Nemėgstu teniso, bet tėvai verčia lankyti.“ „Ji dievina gimnastiką, šokius, dailę ir maisto ruošimo pamokas, be to, du kartus per savaitę mokosi užsienio kalbos. Aš jos tikrai neverčiu.“
Tai tipiški tėvų ir jų vaikų skundai bei pasiteisinimai. Akivaizdu, kad kai kurie vaikai yra per smarkiai apkrauti ir visko nespėja. Sunku pasakyti, ar taip yra dėl tėvų spaudimo, ar dėl to, kad vaikai nenori atsilikti nuo bendraamžių.
Kaip bebūtų, vienas dalykas aiškus – visur vis tiek nespėsime. Ar jūsų vaikas ne per daug užimtas?

Ištrauka iš Delfi straipsnio.
**********

Straipsnis, kalbantis kažkiek panašia tema kaip prieš tai esantis mano postas… Mūsų dukra darželyje lanko tik vieną būrelį, nors yra vaikų, lankančių kelis užsiėmimus. Kartą perskaitęs žurnale vieno žinomo krikščionių tarnautojo pasakojimą apie savo sūnų: kaip jis lanko tą ir aną, moka tai ir šitai, o dar sugeba tai ir tai- pagalvojau: man kažkodėl gaila to berniuko, nors ir nesu jo tėvas… Nes, kaip labai teisingai pastebėta ir šiame Delfi straipsnyje, vaikams reikia laiko pabūti vaikais…
Jei truputį paminėti šiaip įvairią veiklą pas mus. Mūsų šeimoje yra taip, kad dažniausiai kažkokia bendra veikla yra žymiai svarbesnė už kažkokio filmo ar spektaklio peržiūrą, paprastas pasivaikščiojimas lauke yra žymiai labiau mūsų vertinamas už TV žiūrėjimą ir pan. Mano žmona kartais sulaukia daug skambučių, žmonės kviečia šen bei ten, kartais prašo atvažiuoti- dažniausiai žmona priima pakvietimus, kažkur važiuoja, jei kažkas iš giminių ar draugų prašo padėti sutvarkyti kažkokius reikalus, nuvežti su automobiliu šen bei ten, tačiau būna atvejų, kai kartu su žmona priimame sprendimą kažkokią konkrečią dieną atmesti visus galimus prašymus, atidėti visus kitų žmonių reikalus kitai dienai tam, kad tiesiog visiems kartu pabūti su šeima- netgi nieko ypatingai neveikiant… Tai būna tam tikros ypatingos dienos- tik mes trise… Kažkodėl manau, kad būtent taip Dievo ir yra sumanyta…
Beje, žinoma, lazda perlenkiama ne tik tada, kai vaikai per daug užsiėmę, bet ir tada, kai patys tėvai elgiasi panašiai- pvz., per daug dirba… Man tai labai kvailai skamba tėvų argumentas: neturiu laiko… Tai reikėtų išversti kitaip: aš nenoriu tau skirti laiko o sau noriu…, tu nesi man tiek svarbus kaip aš sau
Reklama