Žymos

,

Šiais laikais nusipirkti kokybišką prekę tampa vis sunkiau. Kartais pastebiu, net prekybininkai pasimeta: paklausti apie konkretų gaminį, nesugeba atsakyti kuris iš jų tikrai blue-website-buttonspatikimas, nesugeba konkrečiai parekomenduoti kažką padoresnio. Kartais net juokas ir gailestis suima, išgirdus pardavėjo “protingą“ atsakymą: “štai, viskas prieš jūsų akis, rinkitės…“ Taip pardavėjas bando apsiginti nuo logiškų ir visiškai teisėtų pirkėjų klausimų. Na, galų gale, juk visi turime teisę gauti aiškią, konkrečią (ir, pageidautina, lakonišką) informaciją apie mus dominančias prekes.
Deja, prekybininkai dažniausiai yra bejėgiai. Ką gali parekomenduoti pardavėjas, žinodamas, kad gamintojų vardai, galima sakyti, neteko prasmės?.. Šiuolaikinė mada “greitai pirk, greitai vartok ir vėl netrukus greitai pirk“ dažniausiai kertasi su kokybės samprata. Kai vaikomasi pelno, atsisakoma griežtinti kokybės kontrolę. Nesakau, kad nėra išvis kokybiškų prekių, be abejo, yra, tačiau tai jau tampa retenybe. Netgi prekės aukšta kaina arba prekės gamintojo ženklas ne visuomet garantuoja aukštą kokybę, nors, iš esmės, taip neturėtų būti.
Asmeniškai mane visas tas vartojimo šurmulys erzina. “Pirk… vartok… pakeisk nauju (nors tai, ka turi, dar puikiausiai veikia)…“ Man tai svetima.
Kartais pasiilgstu ankstesnių laikų. Ir tuometinių vartojimo įpročių. Tuomet daiktas (ypač brangesnis) būdavo įsigyjamas ilgam vartojimui, ne pusmečiui ar metams. Bet netgi ne daiktuose čia esmė. Požiūris buvo kitoks. Gamintojai nesigainiojo vien pelno, jiems būdavo svarbus ir jų “vardas“, būtent dažniausiai šio “vardo“ dėka augdavo jų pelnas. Dabar iš tų “vardų“ beveik niekas neliko: pvz., nusipirkęs naują “Sony“ televizorių, nebūtinai džiaugsies jo gera kokybe, aplamai, gamintojų ženklai patys tapo preke (pvz., Microsoft kompanija nusipirko “Nokia“)… Dauguma mano turėtų telefonų buvo “Nokia“, dabartinis- taip pat. Net nežinau, kokį teks rinktis vėliau. Tiesą pasakius, turiu alergiją visokiems “šlamštukams“: samsungams, lg, aplamai, androidams… 🙂 Šyrpotrebas… fuuu… 🙂 “Obuolių“ nevirškinu 🙂 … Ypatingai iš ideologinės pusės (šios kompanijos politika yra brydki).
Neperseniausiai ieškojau termoso. Senasis sugedo, buvo dar “pasoginis“ (uošvio dovanotas) 🙂 , kas įdomiausia, kad kažkoks “no name“ (nors žmona sako, kad neva vokiškas), be jokio užrašo apie gamintoją. Ale tarnavo liuks- “kaip už pinigus“ 🙂 , daugiau nei 10 metų. Ir tai, ne pats termosas sugedo, o dangtelis sulūžo. Sako, galima rasti kažkur dangtelių atskirai pirkt, ale kažkaip nepavyko rast. Galvojau, kyba čia sunku kitą termosą įsigyti, viens du ir turi… O pasirodė, kad užduotis ne iš lengvųjų: termosų tai, žinoma, pilna visur, bet kokybišką atrasti- tas pats, kaip adatą kupetoj… Žodžiu, loterija. Vieną pirkom- akurat po dviejų savaičių “užsilenkė“ (kaisti pradėjo), tai gražint atgal jau tiūtiū… Antrą žmona nupirko “Armijai ir civiliams“, ne iš pigiųjų, pardavėjas dievagojosi, kad jau “šitas- tikrai tikrai…“ 🙂 Man dzin tie pardavėjų cirkai (suprantu gi, kad jiems tas pats, byle ką pliurpia, kad tik prekę prakišt), na, bet čia pas tuos “armeicus“ bent jau kažkas žmogiškesnio- pusmetis garantijos- bent jau kažkokia atsakomybė jaučiasi. Na, žiūrėsim kaip dabar bus, nors asmeniškai, mano požiūris skeptiškas…

Reklama